წრის დასახელება- ,,ო, ენავ ჩემო,
დედაო ენავ!’’
წრის მიზანი - წრის მიზანია, ხელი შეუწყოს მართლწერისა
და მართლმეტყველების განვითარებას მოსწავლეებში. ქართული ენის საფუძვლიან სწავლებას,
როგორც ყოველთვის, ისე დღესდღეობით არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება. დღეს სკოლებში ინტეგრირებულად
ისწავლება ენა და ლიტერატურა, რაც იმას განაპირობებს, რომ სათანადო ყურადღება ვერ ექცევა
მართლწერისა და ორთოეპიის განვითარებას. აუცილებელია
მეტი დრო დაეთმოს ზეპირი და წერილობითი მეტყველების შესწავლას,
დაიგეგმოს მრავალფეროვანი და საინტერესო სავარჯიშოები, დავალებები, აქტივობები,
რაც დაეხმარება მოსწავლეებს ცოდნის გაღრმავებაში.
დისციპლინა - ქართული
ენა
პედაგოგი - ნინო წიკლაური
აქტუალურობა
- საწრეო მუშაობის
ფარგლებში მოსწავლეები შეძლებენ გაიღრმაონ ცოდნა ქართულ ენაში.
ისინი შეასრულებენ საინტერესო და მრავალფეროვან სავარჯიშოებს,
რაც ხელს შეუწყობს მათს დაინტერესებასა და მოტივაციის ამაღლებას. ყოველი მომდევნო მეცადინეობა
დაიგეგმება მათი შესაძლებლობების გათვალისწინებით. მეტი მრავალფეროვნებისთვის ვესტუმრებით გ. ლეონიძის სახელობის ქართული ლიტერატურის მუზეუმს და ასევე,
ჩავატარებთ სახალისო ვიქტორინას საწრეო მუშაობის
ფარგლებში შესწავლილი საკითხების
(კავშირთა სახეები და ფუნქციები, სტილისტიკის დარგი და სტილისტური ხარვეზები) მიხედვით.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა -2017 -2018 სასწავლო წლის მეორე სემესტრი
შეხვედრების
განრიგი - მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ (ორშაბათობით, მერვე გაკვეთილზე, 14.50-15.30 საათზე).
მოსწავლეთა ასაკობრივი ჯგუფი - X კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა ჯგუფში - 10- 13 მოსწავლე
საწრეო მუშაობაში გაერთიანებულ მოსაწავლეთა სია:
1. ანთია კესო
2. ბოლაშვილი შლვა
3. ბურდულაძე ინა
4. გოგინავა თათია
5. მეშვილდიშვილი ანა
6. მხითარიანი მარიამ
7. ხინჩაგაშვილი მარიამ
X კლასი
2017 -2018 სასწავლო
წელი, მეორე სემესტრი
(მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ,
ორშაბათობით, მერვე გაკვეთილზე, 14.50-15.30
საათზე).
№
|
თარიღი
|
თემის
დასახელება
|
საათების რაოდენობა
|
1
|
12.02.2018
|
პირდაპირი ნათქვამი და მისი ფუნქცია
|
1 სთ
|
2
|
19.02.2018
|
პირდაპირი ნათქვამის ნაწილაკები: -მეთქი,
-თქო, ო
|
1 სთ
|
3
|
26.02.2018
|
ირიბი ნათქვამი და მისი ფუნქცია
|
1 სთ
|
4
|
05.03.2018
|
სასვენი ნიშნები პირდაპირ და ირიბ ნათქვამთან: ბრჭყალები, ორწერტილი, ტირე, მძიმე ...
|
1 სთ
|
5
|
19.03.2018
|
ციტირების წესები
|
1 სთ
|
6
|
26.03.2018
|
სტუმრად გ. ლეონიძის სახელობის ქართული ლიტერატურის მუზეუმში
|
1 სთ
|
7
|
02.04.2018
|
კავშირი, მისი ფუნქცია
|
1 სთ
|
8
|
16.04.2018
|
მაერთებელი კავშირები
|
1 სთ
|
9
|
23.04.2018
|
მაქვემდებარებელი კავშირები
|
1 სთ
|
10
|
30.04.2018
|
სტილისტიკა
|
1 სთ
|
11
|
07.05.2018
|
სტილისტური ხარვეზები: ტავტოლოგია, პლეონაზმი,
|
1 სთ
|
12
|
14.05.2018
|
სტილისტური ხარვეზები: კალკი, ატროფია,
|
1 სთ
|
13
|
21.05.2018
|
ვიქტორინა ( კავშირთა სახეებისა და
ფუნქციების, სტილისტიკის დარგისა და ხარვეზების
მიხედვით)
|
1 სთ
|
14
|
28.05.2018
|
წინადადების განკერძოებული წევრები: მიმართვა, შორისდებული
|
1 სთ
|
15
|
04.06.2018
|
წინადადების განკერძოებული წევრები: განკერძოებული განსაზღვრება,
განკერძოებული გარემოება
|
1 სთ
|
16
|
11.06.2018
|
წინადადების განკერძოებული წევრები: ჩართული, მიგებითი ნაწილაკები, დანართი
|
1 სთ
|
წრის მუშაობაში გამოყენებული რესურსები:
სახელმძღვანელოები:
1. აბიტურიენტის წიგნი. ავტორები: ჭ. ქირია, ნ. ქირია. რედ.: ზ. ბაღაშვილი, ლ. ბაკურაძე. თბ. ,,მერიდიანი’’, 2009.
2. ქართული მართლწერის წესები და სავარჯიშოები. ავტორები: დარეჯან თვალთვაძე , ნანა გაფრინდაშვილი. რედაქტორები: გ. გოგოლაშვილი, ვ. იმნაიშვილი.
3.
ქართული ენა - X კლასის სახელმძღვანელო ( პირველი და მეორე ნაწილი). ავტორები: ა.არაბული, ქ. რეხვიაშვილი, ნ. შარაშენიძე, მ. შანყულაშვილი. გამომცემლობა ,,წყაროსთვალი,'' 2006.
საკანცელარიო ნივთები:
ფერადი მარკერები, ვატმანის ქაღალდი A1, A4 ზომის ქაღალდი, წებო,
დაფა, კალამი.
https://docs.google.com/document/d/1yFG25Y_iD0-jT1OTMaQoN8P7RBP4-1IuU0uujzOpGak/editმოსწავლეთა დასწრების განრიგი:
ქართული ენის წრეზე, სახელწოდებით ,,ო, ენავ ჩემო, დედაო ენავ!’’
მოსწავლის შეფასების კითხვარი
https://docs.google.com/document/d/1iaN5-E7N6O__xKbqrGGtfYvQvby69bv-fC_YocPbxME/edit
მშობლის შეფასების კითხვარი
https://docs.google.com/document/d/1QXNJirR-Es3pFARe6ZWEmu_sVQo61YkCDLc7202dMsI/edit
საწრეო მუშაობის პირველი დღე
მოსწავლეებს გავაცანი საწრეო მუშაობის მიზნები და ამოცანები. ერთად შევიმუშავეთ თვითშეფასების სახალისო ფორმები:
L უმაღლესი
K კარგი
L დამაკმაყოფილებელი
პირველი მეცადინეობის თემა იყო - პირდაპირი ნათქვამი. მოსწავლეებმა შეასრულეს სახალისო და მრავალფეროვანი სავარჯიშოები აღნიშნულ საკითხზე.
საწრეო მუშობის მეორე შეხვედრა, საინტერესო და სახალისო. მოსწავლეებმა შეასრულეს პრაქტიკული სავარჯიშოები პირდაპირი ნათქვამის ნაწილაკებზე, მათ სწორად შერჩევასა და გამოყენებაზე.
საწრეო მუშობის მეოთხე შეხვედრა. მოსწავლეებმა შეასრულეს პრაქტიკული სავარჯიშოები სასვენ ნიშნებზე (ბრჭყალები, ორწერტილი, ტირე, მძიმე ...) პირდაპირ და ირიბ ნათქვამთან. თითოეულ მათ მიერ შესრულებულ დავალებას თავადვე აფასებდნენ წინასწარ შერჩეული შესაბამისი შეფასებით.
საწრეო მუშობის მეხუთე შეხვედრა. თემა-ციტირების წესები.
საწრეო მუშობის მეშვიდე შეხვედრა. თემა-კავშირი და მისი ფუნქცია.
ჩვენი მერვე შეხვედრა. მოსწავლეებმა გაიხსენეს მაერთებელი კავშირები და მათი ფუნქციები. მიცემულ ტექსტებში გახაზეს აღნიშნული კავშირები და თავადაც შეადგინეს წინადადებები მათი გამოყენებით.
მეათე, მეთერთმეტე და მეთორმეტე მეცადინეობათა თემა იყო სტილისტიკა და სტილისტური ხარვეზები.
ჩვენი სამი ბოლო გაკვეთილი. ვიმუშავეთ წინადადების განკერძოებულ წევრებზე: მიმართვა, შორისდებული, განკერძოებული განსაზღვრება, განკერძოებული გარემოება, ჩართული, მიგებითი ნაწილაკები და დანართი.
საწრეო მუშაობის რეფლექსია
https://docs.google.com/document/d/1rpJBL-zcBfdl_ulKLgq4_7fcBj_BoMrPmsQtJOmLs6Y/edit
Комментариев нет:
Отправить комментарий